novosti i promocije

Budi u toku sa poslednjim novostima i promocijama Bella proizvoda

Neprestano pričaju o TRAGIKOMIČNIM simptomima PMS-a, ali su nam prećutali da ga često mešamo sa daleko OZBILJNIJIM poremećajem PMDD

datum poslednjih vesti 02.04.2018

Menstrualni ciklus, iako omražen, zapravo je neophodan - upravo nas on priprema za eventualnu trudnoću i iz meseca u mesec, a i jedan je od sigurnih pokazatelja da li je sa našim reproduktivnim zdravljem sve u redu. Njegov verni pratilac jeste i čuveni PMS koji vrlo "glasno" tebe (i čitavo tvoje okruženje) upozorava da menstruacija stiže.

Predmenstrualni simptom najčešće počinje tri dana pre početka menstrualnog ciklusa i kod nekih žena može da potraje i tokom čitavog ciklusa, a dobro znaš kako to u praksi izgleda - često menjaš raspoloženje, više ne kontrolišeš emocije, razdražljiva si, osetljiva, čas bi se smejala, čas ridala na sav glas... Da ne zaboravimo i fizičke tegobe - osećaš se kao da si preko noći dobila 3 kilograma, naduvena si, otečena, muči te bol u stomaku, imaš manje energije, teže ti polazi za rukom da uveče zaspiš.

PMS ne zaobilazi nikoga, premda nisu simptomi kod svih žena jednako izraženi - neko ga gotovo ni ne oseti, dok je kod nekih dama i te kako mučan i intezivan i može da traje duže nego što je to uobičajeno. Naučnici su nedavno utvrdili da je tada u stvari reč o PMDD-u, manje poznatom, ali sve učestalijem poremećaju kod žena u dvadesetim i ranim tridesetim, koji ima identične simptome kao i PMS, ali do te mere izražene da ugrožavaju normalno funkcionisanje u društvenom životu, kao i svakodnevno izvršavanje uobičajenih obaveza.

Zvanična statistika kaže da oko 8 odsto ženske populacije pati od PMDD-a iliti predmenstrualnog disforičnog poremećaja, ali naučnici ističu da je ta brojka, u stvari, daleko veća. Metaforički rečeno PMDD jeste u stvari PMS na kvadrat, a da bi se ovakva dijagnoza uspostavila potrebna je prisutnost najmanje pet psihičkih, ali i fizičkih simptoma i to prilikom svake menstruacije u peirodu od godinu dana. Neki od najčešćih simptoma jesu: depresija, osećaj beznađa, ekstremna glad i nervoza, anksioznost, potpuna nezainteresovanost za uobičajene aktivnosti, nedostatak samopouzdanja, teškoće u koncentrisanju, iznenadan osećaj vrućine, glavobolje, bol u mišićima...

 

Kako izaći na kraj sa PMS-om, ili ga bar ublažiti?

Postoje male navike koje mogu da ti pomognu da "zakamufliraš" simptome PMS-a uoči i tokom samog ciklusa, a samim tim i da se osećaš bezbrižnije, srećnije i da funkcionišeš potpuno uobičajeno.

 

1. Budi fizički aktivna: Ležanje u krevetu će samo pojačati loš osećaj. Bilo kakva fizička aktivnost - joga, šetnja, džoging, plivanje, plesanje - pomoći će ti da se otarasiš letargije, staneš na put grčevima i dobiješ više energije.

2. Vodi računa da izabereš uloške koje ti prijaju: Tokom ciklusa ne bi trebalo da osećaš razliku u odnosu na sve druge dane - važno je da se normalno krećeš, živiš odvažno, ništa ne sme da te žulja ili iritira. Udobnost i komfor ne treba da se dovode u pitanje, pa je najbolje da izabereš uloške koji imaju sigurnu zaštitu od curenja, lepo i lako prijanjaju, prate tvoje obline i brzo upijaju. Na našem tržištu možeš da pronađeš takve - to su Libresse SecureFit™ ulošci, sa trostrukom zaštitom od curenja - imaju barijere duž svih ivica, brzoupijajuće jezgro i zaštitne zidove, zapravo sve ono što je potrebno da budete savršeno sigurne.

3. Spavaj bar 8 sati: Potrudi se da bar dok traje menstruacija obezbediš sebi 8 sati sna na dan, tako ćeš pobediti umor i bezvoljnost.

4. Druži se sa prijateljima u čijem se društvu dobro zabavljaš: Ne zaboravi da održavaš mentalnu higijenu, puno se smeješ i razgovaraš sa ljudima koji te vole, razumeju i prihvataju onakva kakva jesi. Dobro društvo je najbolji lek!

5. Biraj šta jedeš tokom ciklusa: Mnogo voća i povrća treba da bude na tvom meniju, ali i hrana sa puno vlakana kako se ne bi borila sa nadutošću i osećajem težine. U ovome će ti pomoći crni hleb, ovsene pahuljice, losos, crna čokolada, bademi, čia semenke...

 

Preuzeto sa: Blic Žena

Bella's newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać porcję energetycznych informacji z Bella Woman na swoją skrzynkę mailową już dziś zapisz się do bezpłatnego newslettera..

Facebook
Instagram