novosti i promocije

Budi u toku sa poslednjim novostima i promocijama Bella proizvoda

Zaboravite na PMS: 10 namirnica koje će vam pomoći tokom "onih" dana

datum poslednjih vesti 25.04.2018

Ako ste mislile da rešenje za jake boleve, grčeve u mišićima i (ne)raspoloženje tokom PMS-a nema rešenja- prevarile ste se. Sve što je potrebno je da regulišete ishranu....

1. Nemasan sir

Mleko je bogato kalcijumom i vitaminom D koji se pokazao odličnim sredstvom koje smanjuje neprijatne simptome PMS-a. Jedna studija je dokazala da žene koje su imale visok nivo vitamina D u svojoj ishrani su imale 40 odsto manje šanse za nastanak predmenstrualnih simptoma, u odnosu na žene koje su imale nizak sadržaj ovog vitamina. Mleko sa niskim sadržajem mlečnih masti je takođe povezano sa manjim rizikom za nastanak PMS, rezultati su iste studije. Pošto je sir niske masnoće produkt upravo takvog mleka, fokusiranje na ovu namirnicu je odlična opcija za jačanje kalcijuma i vitamina D u ishrani, kaže Džuli.

2. Nemasni jogurt

Isto važi i za ovu namirnicu. Gust grčki jogurt ili neka druga vrsta isključivo gustog jogurta jer upravo ovaj jogurt reguliše nivo kalcijuma i vitamina D u organizmu. Samo obratite pažnju da u njemu nema dodatog šećera. Mnogobrojne studije su došle do rezultata da korisne bakterije (probiotik) koji se nalazi u jogurtu mogu da pomognu funkciji mozga, a pored toga odražavaju se pozitivno i na na crevnu floru.

3. Kelj

Blago gorak, lisnato zelen kelj je sjajan izvor vitamina A, koji može da reguliše talasanje hormona, pojave koja se javlja tokom PMS-a.  Pored toga, kelj je odličan izvor vlakana koji mogu da pomognu u sprečavanju gastrointestinalnih simptoma koji se javljaju tokom ovog perioda, kao što su zatvor ili dijareja. Ova hranljiva namirnica koju obožavaju vegeterijanci, je takođe bogata riboflavinom (vitamin B2) koji smanjuje simptome PMS-a, čak 35 odsto. 

4. Ananas

Ananas je neverovatan izvor mangana- hranljive materije koja može da pomogne protiv najozloglašenijeg simptoma PMS-a, tj. razdražjivosti. Tropsko voće sadrži obilje kalijuma koji se bori sa nadimanjem. Pored toga, ananas ima još jednu odličnu funkciju. Zbog slatkoće, obuzdava potrebu za slatkišima. 

5. Edamame (mahune mlade soje)

Ovo je tradicionalno jelo azijske kuhinje. Pored toga što je izuzetno zdrav, odabrali smo ga jer glavna njegova supstanca- soja, odlična namirnica za smanjeno nadimanje, koje se javlja tokom PMS-a. Tajna se krije u visokom procentu magnezijuma koji smanjuje zadržavanje tečnosti, te ga je odlično jesti tokom onih dana. Osim toga, edamame može da pomogne u podizanju raspoloženja i nivoa energije. Istraživanje je utvrdilo da nedostatak magnezijuma u organizmu može da ima ključnu ulogu u nastanku depresije i problema vezanih za mentalno zdravlje čoveka.

6. Ovsena kaša

Jedna šolja sveže kuvane ovsene kaše pruža pravi izvor magnezijuma i B 6 vitamina- koji podstiču proizvodnju dopamina i serotonina (hormona sreće) u organizmu. Upravo ovaj kompleks vitamina i minerala se odlično bori sa nizom simptoma PMS-a, od depresije i anksioznosti do glavobolje, bolova u mišićima i zadržavanja vode u organizmu.

7. Losos

Morska hrana je poznata po blagotovornim svojstvima koja povoljno deluju po ljudsko zdravlje. Upravo je riba bogata visokim sadržajem vitamina D. Među mnogim kvalitetnim vrstama riba, izdvojili bismo lososa kao namirnicu koja je jako zdrava te ima pozitivna dejstva koja smanjuju simtome PMS. Losos je podiže raspoloženje: bogat je visokim sadržajem B6 vitamina i omega 3 masnih kiselina, za koje je utvrđeno da su efikasne u lečenju pacijenata koji boluju od depresije.

8. Žitarice bogate gvožđem

U jednoj studiji koja je objavljena u američkom časopisu za epidomiologiju, utvrđeno je da su žene koje su unosile oko 20 mg gvožđa na dnevnom nivou, imale 30 do 40 odsto manje šanse da ih pogode PMS simptomi, u odnosu na žene koje nisu unosile. Tih 20 mg na dan je više od preporučene doze- 18 mg dnevno. Pojačajte unos žitarica koje su bogate gvožđem, jer će vam biti izuzetno korisne u borbi sa PMS-om.

9. Semenke suncokreta

Jedna porcija suncokretovih semenki sadrži oko 80 procenata preporučene dnevne doze za vitaminom E, koji je poznat kao odlično sredstvo za smirivanje menstrualnih bolova u stomaku. U jednom manjem istraživanju u Brazilu koje se bavilo ovom temom, žene koje su uzimale veću dozu vitamina E, primetile su najveće pooboljšanje u PMS ili predmenstrualnim disforičnim poremećaju (PMDD). Autori studije veruju da vitamin E smanuje efekte hormona prolaktina, koji izazivaju grčeve i natekle grudi. I to nije sve. Semenke suncokreta sadrži mioneral magnezijuma koji se bori protiv naduvenosti i vitamin B6 koji služi podstiče bolje raspoloženje.

10. Čaj od kamilice

Stavite vodu-odmah! Prema jednoj, ovo umirujuće piće može da smiri menstrualne grčeve. Ovaj čaj povećava nivo glicina, aminokiseline za koju je potvrđeno da pozitivno utiče na mišiče opuštajući ih. Druga studija je pokazala da čaj od kamilice može da smanji jake grčeve koje se javljaju kao predmenstrualni simptomi. Za najbolje efekte preporučuje se da popijete jednu do dve šolje, tokom dana ciklusa.

 

Izvor: Cosmopolitan.rs

Bella's newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać porcję energetycznych informacji z Bella Woman na swoją skrzynkę mailową już dziś zapisz się do bezpłatnego newslettera..

Facebook
Instagram